Publish date:
Updated on

Gears of War 3 Walkthrough Part 1: Introduction

Check out this playthrough for the third person shooter "Gears of War 3" and beat the introduction with this online demo.

Transcript

Anya Stroud: Jack, rip that door.

Marcus Fenix: What are you doin' here?

Anya Stroud: Getting you out. Here, put this on. You'll need it.

Marcus Fenix: You could get into a lot of trouble for doin' this.

Anya Stroud: Not anymore. Things have changed. It's your father. He needs you.

Marcus Fenix: My father? But he's gone, Anya. He's dead.

Anya Stroud: No, he's out there - he needs you!

Marcus Fenix: Anya, wait! What the hell is going on?

Anya. Wait.

Anya Stroud: The Locust have broken through to his house, and he's called in to say... goodbye.

He says he's sorry. He says--

Adam Fenix: Marcus, what in God's name are you doing here? You're going to get yourselves killed--both of you!

Marcus Fenix: C'mon Dad! I've come to get you out of here.

Adam Fenix: I've got to save my research. Do you understand how important it is?

Marcus Fenix: Dad! Keep your head down!

Marcus Fenix: Okay, everyone find some cover! Spread out along the wall.

Dom Santiago: Cover the stairs! Look out - we've got more grubs!

Marcus Fenix: Take 'em out! We gotta give 'em some time!

It was always his work my father cared about... his research. He tried to save his work... and I tried to save him. I disobeyed orders to do it... and it cost us the battle. Couldn't blame them for court-martialing me... or for the life sentence. So the war went on when I was rotting in prison. And I still couldn't save my father... but you can't save them all. Daaad!

Announcer: Now hear this. Marcus Fenix and hazard watch to CIC immediately! Fenix, Santiago, and Stratton--report to CIC immediately!

Marcus Fenix: Yeah--I heard you the first time.

Woman: Hey, Fenix--you looking for Santiago?

Marcus Fenix: It's okay. I know where to find him.

Announcer: Lambent stalks detected. Damage response team, muster at hangar deck. All personnel, Alert State Two.

Marcus Fenix: Great. Come on, Dom. Armor up.

Dom Santiago: I've got crops to take care of. If we don't grow it, we don't eat it, remember?

Marcus Fenix: I think the radishes can cope without you for a while.

Dom Santiago: Okay, let's get this over with.

Announcer: Deck 2, secure all hatches. Sea safety team, close up on deck 2. Prepare for inbound Raven.

Dom Santiago: The Raven's coming back? Sam and Cole just took off for supplies.

Marcus Fenix: Huh. Maybe Baird forgot his wallet.

Dom Santiago: C'mon, Jace. Work to do. It's Stalk City out there.

Jace Stratton: All right, all right, give me a second. Damn. Nearly got it that time.

Dom Santiago: That candy's, like, ten years old, man. You're gonna puke your guts up.

Jace Stratton: Yeah, well, that's a price I'm willing to pay.

Marcus Fenix: Guys, CIC, now.

Captain: This is Captain Michaelson to all ship's company. We've now entered Lambent waters. Go to Alert State One and secure for action.

Dom Santiago: At least the old man still takes the threat seriously. Folks seem to forget how we ended up like this.

Marcus Fenix: Outta sight, outta mind.

Dom Santiago: Yeah but not me, those damn things are still out there.

KR-Zero-One: Roger that, Sovereign. KR-Zero-One inbound, estimated landing in five minutes. Secure the deck.

Marcus Fenix: You came between Dom and his radishes, Lieutenant. This better be good.

Sovereign: Good? Probably not. A shock? Yeah. Guess who's come back from the dead.

Marcus Fenix: Do I get a prize if I'm right?

Sovereign: Chairman Prescott.

Marcus Fenix: No shit.

Jace Stratton: You mean ex-Chairman Prescott.

Dom Santiago: That asshole! He ran out on us 18 months ago. What's he expecting now, red carpet?

Sovereign: I'm waiting to find out. Hang on.

KR-Zero-One: Warship Sovereign? This is KR-Zero-One requesting permission to land. One passenger, Chairman Prescott.

Sovereign: KR-Zero-One, this is Sovereign, you are clear to land. Deck team standing by.

Marcus Fenix: Wonder where Prescott managed to find a helicopter. He sure as hell didn't leave with one.

Sovereign: He never called, he never sent flowers...

Dom Santiago: Oh, I can't wait to hear this shit!

Marcus Fenix: I'll get the popcorn.

Sovereign: Damn, those stalks are going to do some real damage one day.

Man: Nash, get out of there! They're behind you Nash!

Nash: Shit! Polyps--they're back!

Dom Santiago: Shit! They got Nash!

Captain: Action stations! Actions stations! Lambent attack, starboard bow! Unidentified variant!

Dom Santiago: Unidentified variant?

Marcus Fenix: New kind of glowie. Great time for a debut. Come on, people, let's get up there!

Jace Stratton: Party's not over!

Marcus Fenix: Incoming!

KR-Zero-One: KR-Zero-One to Sovereign- landing is aborted. Standing off until deck is secured. Ready to assist where we can. Zero-One out.

Marcus Fenix: Take cover!

Jace Stratton: What the hell is that? I haven't seen that shit before!

Dom Santiago: They blow up just the same!

Marcus Fenix: Come on, get them off the ship!

Dom Santiago: Damn, they're tough!

Marcus Fenix; All clear.

Sovereign: Sovereign to KR-Zero-One, you are clear to land. The forward lift is being raised for you. Stand by.

KR-Zero-One: Copy that, Sovereign.

Popular Categories